Atle Lundhaug

Shaken, not stirred.

 

Det er vel det James Bond bruker si.

Må innrømme at jeg er småirritert i dag og er for første gang glad Eli ikke er hjemme. Etter mailen fra forsikringen å dømme så blir det svindyre 4000 km, men slik står det jo i avtalen da. Mest irritert er jeg fordi jeg har denne forbanna duppedingsen (Spin) som hele tiden sladrer til forsikringsselskapet om kjørestil og alt annet. Til og med hvor mange ganger jeg svinger til venstre/høyre får den med seg. De ser også hvor langt jeg kjører så da kunne det vel gå ut et varsel om at snart maks kjørelengde er overskredet, men nei. I avtalen står det slik.

Spinn

Denne forsikringen er solgt med Spinn. Spinn gir mulighet til lavere pris basert på kjøremønster og automatisk justering av
årlig kjørelengde.
For å få Spinn-fordelene må tilsendt smartplugg monteres i det forsikrede kjøretøyet slik at selskapet mottar data minst hver
tredje måned. Smartpluggen skal ikke brukes i andre kjøretøy enn det forsikrede og skal kun tas ut ved nødvendig
verkstedopphold.
Årlig kjørelengde vil bli justert ved avtalens hovedforfall og årspremien vil bli justert. Grunnlaget for justeringen er den
kjøredistansen som er rapportert til selskapet fra smartpluggen. Dersom selskapet ikke har mottatt data senest 3 uker før
hovedforfall, kan ikke kjørelengden justeres automatisk. Selskapet kan da bruke data som er mottatt tidligere for å justere. Ved avtaleperioder under 1 år regnes den innrapporterte kjørelengden om til en årlig kjørelengde.

 

Da får vel det være ferdig med det, blir vel ei råd med det også. En ting er i hvertfall sikkert, blir det som det står i mailen så bytter jeg selskap man har ingenting igjen for å være lojal. Selvsagt må jeg akseptere en avkorting, men å måtte ta hele regningen er vel ikke rett.

Dette har kanskje ingenting på bloggen min å gjøre, men det påvirker også vår dag så nå er det godt hun var borte.

Det er da litt bra også da for Eli har det fint og det er det viktigste. Hun har det bra på 3c og i morgen er det kun ei uke igjen til hun kommer hjem igjen. Jeg skal nok være klar til da.

Da ble det litt sutring i dag, men det blir vel ei rå med dette også. Bilen må uansett på verkstedet og en leiebil må jeg ha uansett om Sparebanken 1 Forsikring mener det ene eller andre. Jeg overlever sikkert, det er verre med dem.

 

10 Kommentar postet

  1. Huff, dette var virkelig ikke noe greit! Føler med deg nå, og syns du tar det veldig pent, tross alt!
    Jeg fortår godt at du er frustrert og jeg håper inderlig at forsikringsselskapet tar til vettet. Det kan umulig være riktig at du må ta hele kostnaden selv, du var jo forsikret!
    Sender en oppmuntringsklem og tenker at det var bra at du var alene når det nå skulle bli så galt.

    • Det er jo ikke så veldig mye jeg får gjort fra eller til, men som sagt så kan jeg jo bytte både bank og forsikringsselskap. Får se da hvem som tar den regningen,men regner jo med at den får jeg ettersom jeg har kjørt lengre enn avtalen sier. Jeg overlever jo det da, men sparepengene ryker.

    • Den må gjerne sitte der for min del dersom de hadde regulert min kjørelengde, men da det ikke er gjort så ser jo ikke jeg hensikten. Da er jo det kun overvåkning uten å ha noen fordel av det. Forsikringen skal jo bli billigere sies det, men det finner jeg fort ut for jeg kommer til å avslutte mitt totale kundeforhold i Sparebanken dersom jeg blir sittende med hele regningen. Den duppedingsen skal ut av min bil da avtalen går ut uansett resultat ettersom den jo ikke har noen misjon.

      • Glad jeg ikke har den dingsen i bilen, fitty katta altså 😭😭😭 Den sitter der kun for nytte for forsikrings selskapet tydeligvis!! Man blir rundlurt så idiotisk!! Bytt selskap hvis de ikke tar til vettet!! Du har tross alt betalt forsikringen!!! Nå blir du behandlet likt med en som ikke har en!!! Kan da f…en ikke være riktig dette her😭😤

        • Føler meg jo veldig lurt da og så får vi se hva som skjer da bilen er reparert. Det er veldig sansynlig at jeg bytter bankforbindelse for det er deres forsikringsselskap. Veldig trist da for jeg er veldig glad i vår lokale bank, men å bytte for å vise at man ikke godtar det som skjer er jo eneste muligheten, regninga får man uansett.

  2. Den dingsen i bilen er jeg glad vi ikke har for her tror jeg det er noe forsikringsselskapet tjener på. Bytt selskap det hjelper lite og være lojal. Når man får en slik behandling som kunde er det greit og kunne velge et annet selskap. Trasig er det at det er deg det går utover.

    • Spinn avtalen sier jeg opp ved forfall og forsikringen flytter jeg dersom jeg får regningen. Ettersom den er kjøpt i min bank kommer jeg også til å bytte bankforbindelse så forbanna er jeg faktisk

Legg igjen et svar

Din e-post adresse vil ikke bli vist


*